-
Servicemål for mars 2025På grunn av overgang til nytt rapporteringsverktøy, er oversikten over målt service for mars forsinket. Vi beklager ulempene dette medfører.
Servicemål
Pasientreiser måler servicen vi mener du kan forvente ved de ulike tjenestene. Her finner du resultatene fra målingene.
Pasientreiser har en serviceerklæring, som sier hva du kan forvente i møte med oss.
Ut ifra serviceerklæringen, har vi satt noen servicemål, for å undersøke om Pasientreiser leverer det vi mener du kan forvente av oss.
Dette er servicemålene
Søknader om reisestøtte
- Hvor lang behandlingstid er det for søknader om reisestøtte?
Mål: Gjennomsnittlig saksbehandlingstid for alle søknader skal være under 11 dager
Du kan se målt saksbehandlingstid her
Vi skal også måle dette i løpet av 2025:
- Hvor enkelt er det å søke på Helsenorge?
- Hvor enkelt er det å søke på papirskjema?
- Hvor enkelt er det å forstå vedtak om reisestøtte?
Reiser organisert av Pasientreiser
- Henter drosjen til avtalt tid?
Mål: 90 prosent blir hentet til avtalt tid. - Leverer drosjen i tide til behandling?
Mål: 98 prosent blir levert i tide til behandling. - Er det lang ventetid ved behandlingsstedet?
Mål: 95 prosent har kortere ventetid enn det som står i serviceerklæringen.
Du kan se målt service for reiser organisert av Pasientreiser her
Vi skal også måle dette i løpet av 2025:
- Hvor god er reiseopplevelsen?
Service på telefon 05515
- Hvor mange får svar innen 90 sekunder?
Mål: 80 prosent av alle samtaler skal svares innen 90 sekunder - Hvor god er servicen på telefon?
Mål: 95 prosent svarer "Ja" på disse spørsmålene:- Opplevde du å bli møtt på en høflig og god måte?
- Fikk du svar på spørsmålene dine?
- Hvis du har vært i kontakt med oss flere ganger, opplever du å få lik service uavhengig av hvem du prater med?
- Synes du det var enkelt å navigere gjennom tastevalgene våre?
Sist oppdatert 03.04.2025